10 juni 2012

Mästaren bland Marinader

Det var grilldags och jag var trött på grönsaker (det är ett par ord man inte hör mig säga särskilt ofta!), så jag började riva bland mina recpetpapper. Efter bara ett par minuter hittade jag en liten lapp med ett marinadförslag till tofu. Jag tror fan på ödet, för det här är den godaste tofun jag ätit!


MARINADERNAS MARINAD
till 200g tofu behövs:

1msk olja
1 msk agavesirap
½msk soja
½tsk liquid smoke
½tsk äppelcidervinäger
buljongppulver
salt och peppar

Blanda alla ingredienser, skiva tofun och gojsa till allt i en plastpåse. Låt den sedan ligga i kylen ett par timmar innan det är dags att grilla.




OBS! Ta för guds skull INTE mer liquid smoke än receptet säger! Det är toklätt att överdosera och då smakar allt bläh!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar