9 feb. 2012

Homogen mat är det bästa

Jag hade lite yoghurt över (ofta man har det!), så jag tänkte att det borde vara gott att ha i maten. Det var det.
Dessutom hittade jag lite ris som jag av random anledning fryst in. Har inget minne av detta, men det blev ändå en glad överraskning. 
Svängde ihop lite grönsaker, tänk morot, lök, broccoli, paprika och nektarin och stekte det. Hällde i riset tillsammans med kanske 3-4dl vatten, buljongpulver, salt, peppar, paprikapulver och Santa Marias Mangocurry och lät det puttra tills nästan allt vatten var borta. Sedan tärnade jag lite äpple, hällde i det och lät det puttra några minuter till. Jag tog pannan av plattan och blandade ner lite mer än 1dl soygurt tillsammans med en klick senap, rörde runt, tärnade en avokado och rörde i.
Sedan åt jag och blev lyrisk.

(Vill man ha det mer krämigt så blandar man ju i mer yoghurt och spär med lite mer vatten kanske. Jag KAN ha gjort det - minns inte riktigt :P)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar