15 jan. 2012

Ibland blir det så väldigt, väldigt rätt

Världens enklaste linsbiffar       4st

1dl linser 
1½-2tsk NoEgg
massa lökpulver
buljongpulver
någon annan krydda

Koka linserna. Blanda ner NoEgg, lökpulver, buljongpulver och jag råder dig att blanda ner en annan krydda också. Jag gjorde inte det och saknade lite extra smak.
Låt smeten gotta ihop sig en stund, så länge man orkar vänta. Fast en timme kan vara en god idé.
Forma till biffar och hetta upp pannan ordentligt. Typ högsta nivå. Stek sedan biffarna på lite lägre värme i GENERÖST med olja (då blir de krispiga) tills de är fint genomstekta. Lägg biffarna på lite hushållspapper en stund så att de får fetta av sig.
Ät och må bra!


Jag serverade mina biffar tillsammans med en röra på stekta grönsaker, grädde, Santa Marias mangocurry, paprikapulver, BANANSKIVOR som smälte ner i såsen (OMG!!!), buljongpulver och lökpulver. Rekommenderas väldigt, VÄLDIGT varmt!





2 kommentarer:

  1. det här måste jag spara! tack! åt nyss hemmafixade sojafärsbiffar, men smeten blev lite lös. som så ofta. men gott var det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försökte göra bönbiffar förr-förra helgen. Tänkte att det skulle gå hur lätt som helst eftersom jag gjort biffar förut. Fel av mig. Så himla himla fel. Blev en lös, gråbrun gegga av alltihop.
      Gjorde pannkakor istället :P

      Radera