11 sep. 2011

Back on track!

Alltså fy fan vilken hög nivå av dålig stil jag hållt mig på nu i en halv evighet! Så oförlåtligt illa! O.o
Men nu så! Nu är det nya tag och tillbaka på grytlocket som gäller!
Och vilken start jag tog mig sen! Och detta TROTS att min kyl nästan ekade av brist på matlagningsvänliga ingredienser! :D
Tänkte försöka mig på egenkomponerat nu, och får jag säga det själv blev det toklyckat idag!
Jag menar, det GÅR inte att misslyckas med en sås på grädde, vitt vin och citron! Just idag valde jag att ha stekt lök och hackad vitlök i. Bra skit!

Sås man inte gråter över    1 portion
1 lök
1 vitlöksklyfta
1-1½dl havregrädde
en skvätt vitt vin
Ett kläm citronsaft
Salt

Fixa till löken i halvmåneskivor och småhacka vitlöken. Stek tills löken är väldigt väldigt mjuk och ljusbrun. Häll i resten och låt puttra i en kvart eller så. Upp på tallrik där valfritt tillbehöv väntar.
(I mitt fall 1 stor morot som potatisskalats till "spagetti" och en klyftad tomat. Ät och toknjut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar